Contact by mail

Onko organisaatiosi tietomurron, hyökkäyksen, lunnasvaatimuksen, tai muun uhan kohteena?

Tarvitsetko apua? Onko organisaatiosi kärsinyt tietomurrosta, verkkomurrosta, verkkohyökkäyksestä, lunnasvaatimuksesta tai muusta verkkouhasta?

Älä tuhlaa arvokasta aikaa – ryhdy toimiin nyt. Seuraa alla olevaa tarkistuslistaa ja soita tai lähetä meille sähköpostia saadaksesi nopeasti apua.

24/7/365 Security Operations Center (SOC) sijaitsee Suomessa ja palvelee kaikkia Pohjoismaita.

Tel: +35 820 764 97 02
Email: irhotline@netnordic.com

Toimi seuraavaksi näin:

  1. Perusteellinen dokumentointi: Kirjaa tapahtumien kulku, mukaan lukien kaikki tapahtumat, toimintasi ja havaintosi. Nämä tiedot ovat erittäin arvokkaita asiantuntijoillemme.
  2. Tunnista arkaluonteiset tiedot: Mitä tietoja hyökkäyksen kohteena olevissa tietokoneissa tai järjestelmissä on? Kuinka kriittisiä nämä tiedot ovat toimintojenne kannalta?
  3. Käsittele epäiltyjä tietokoneita varovasti: Älä sammuta niitä, sillä se voi vaikeuttaa tutkimustyötä. Jos mahdollista, eristä ne verkosta joko palomuurien avulla tai irrottamalla ne fyysisesti.
  4. Arvioi henkilötietoihin liittyvä riski: Sisältävätkö tietokoneet henkilötietoja? Arvioi henkilöihin kohdistuva riski, jos tällaiset tiedot ovat vaarantuneet.
  5. Tarkista käytetyt tilit ja salasanat: Onko mahdollista, että järjestelmässä käytetyt tilit/salasanat toimivat muualla?
  6. Tiedota sisäisesti: Käsittele asia tietosuojavastaavan tai johdon kanssa.
  7. Harkitse ilmoittamista viranomaisille: Onko syytä ilmoittaa tilanteesta tietosuojaviranomaisille tai muille asiaankuuluville viranomaisille?

Muista, että jokainen tilanne on ainutlaatuinen, ja näitä vaiheita voi olla tarpeen räätälöidä. Jos organisaatiossasi tapahtuu parhaillaan tietoverkkomurto, on ratkaisevan tärkeää toimia nopeasti vahinkojen minimoimiseksi.

Asiantuntijamme ovat valmiita tarjoamaan sinulle nopeaa ja ammattitaitoista apua, jotta voit turvata organisaatiosi mahdollisimman pienin vaikutuksin toimintaasi.