Det Nordjyske Mediehus

Digitaalinen transformaatio: Det Nordjyske Mediehus

Det Nordjyske Mediehus (DNMH) -lehdellä on rikas historia, joka juontaa juurensa tammikuun 2. päivään 1767, jolloin neljä aalborgilaista pappia perusti lehden nimellä “Nyttige og fornøyelige Jydske Efterretninger”, jonka päätoimittajana toimi Johan Wandall. Vuosien mittaan sanomalehden nimi muuttui useaan otteeseen, ja lopulta se tunnettiin nimellä Aalborg Stiftstidende. Vuonna 1999 sen nimeksi tuli NORDJYSKE Stiftstidende, kun Aalborg Stiftstidende, Vendsyssel Tidende, Fjerritslev Avis ja Løgstør Avis yhdistyivät. Yhtiö laajensi kattavuuttaan koko Pohjois-Jyllannin alueelle, ja se vahvistui entisestään liittämällä mukaan Thisted Dagbladin vuonna 2007 ja Morsø Folkebladin vuonna 2013.

Det Nordjyske Mediehus on enemmän kuin pelkkä sanomalehti. Se on sopeutunut muuttuviin mediankulutustottumuksiin käynnistämällä erilaisia uusia hankkeita ja keskittymällä uuteen mediaan. Syyskuun 22nd päivänä 1983 se mursi DR’n radiomonopolin käynnistämällä Aalborg Nærradion, joka tunnetaan nykyään nimellä ANR 1. Syyskuussa 2003 se esitteli Tanskan ensimmäisen ympärivuorokautisen televisiokanavan, 24NORDJYSKEn, joka lähetti pohjoisjyllannin uutisia ympäri vuorokauden. Syyskuussa 2021 se lanseerasi digitaalisen yritysmedian Vigeurin, ja vuonna 2023 se esitteli yhteistyössä headspacen kanssa podcastin nimeltä Limbo.


Tausta

Det Nordjyske Mediehus on tärkeä osa tanskalaista yhteiskuntaa

Yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Aalborgissa Tanskassa, perustettiin virallisesti nimellä NORDJYSKE Medier 10. lokakuuta 1994. Vuonna 2021 nimi muutettiin muotoon Det Nordjyske Mediehus. Yritys toimii useilla media-aloilla, kuten sanomalehdissä, radiossa, televisiossa, verkkosivustoissa ja jakelussa. Vuonna 2023 yritys työllisti noin 475 henkilöä. Det Nordjyske Mediehus on ollut mukana myös internetmedian ja yritysmedioihin keskittyvien verkkosivustojen kehityksessä, tarjoten uutisia pohjoismaisista toimialoista. Yritys on edelleen keskeinen mediatoimija Pohjois-Jyllannissa ja edistää alueen näkyvyyttä ja ylpeyttä.

Maailman jatkuvassa muutoksessa Det Nordjyske Mediehusilla on keskeinen rooli
Yritys tarjoaa media- ja viestintäpalveluita paitsi Pohjois-Jyllantiin, myös koko Pohjolaan. Sen eri mediakanavat kattavat sekä erikoistuneita ammattijulkaisuja että lifestyle-sisältöä, kuten verkkolehti Vigeur.


Haaste

Turvallinen, vakaa ja mukautuva infrastruktuuri

Det Nordjyske Mediehus toimii mediatoimialalla, joka on muuttunut merkittävästi viimeisten kymmenen vuoden aikana. Painetun sanomalehden jakelusta on siirrytty vahvasti verkkoon keskittyvään liiketoimintaan. Tämän muutoksen tueksi on tarvittu uusia ratkaisuja ja joidenkin järjestelmien siirtoa julkiseen pilveen, samalla kun vanhoja järjestelmiä on ylläpidetty siirtymän aikana. Tällaisen kehityksen tueksi tarvitaan kumppani, joka pystyy toimittamaan kattavan infrastruktuurialustan ja tukemaan toimialan käynnissä olevaa digitaalista murrosta.


Ratkaisu

Laaja, digitaalisesti ulkoistettu alusta

NetNordic toimittaa Det Nordjyske Mediehusille kokonaisulkoistetun IT-alustan, joka kattaa ensilinjan tuen, hallitut verkkopalvelut sekä yksityisen ja julkisen pilvi-infrastruktuurin.

Kaikki palvelut on räätälöity Det Nordjyske Mediehusia varten. Kokonaisuuteen kuuluu paikan päällä tarjottava käyttäjätuki, hallittu verkkoinfrastruktuuri, sekä hybridi-pilviratkaisu, jossa yhdistyvät yksityisen ja julkisen pilven resurssit.

Ratkaisu tarjoaa vakaan, skaalautuvan ja turvallisen perustan yrityksen digitaaliselle toiminnalle. Päivittäisten palveluiden lisäksi NetNordic tekee tiivistä yhteistyötä Det Nordjyske Mediehuksen kanssa myös IT-strategiassa, kehittäen pitkän aikavälin tiekarttaa liiketoiminnan muuttuviin tavoitteisiin.


Toteutus

Onnistunut siirtymä pilveen

Onnistunut pilvisiirtymä ja kokonaisvaltainen ulkoistus toteutettiin Det Nordjyske Mediehusille (DNMH) keskeisten osa-alueiden kautta. Ratkaisun perustana on ensilinjan Service Desk sekä paikan päällä tarjottava käyttäjätuki. Lisäksi kokonaisuuteen kuuluu täysin hallittu Network as a Service -ratkaisu, joka tarjoaa vahvan ja turvallisen verkkotoiminnan DNMH:n infrastruktuurin tueksi.

Pilvipalveluiden osalta ratkaisu kattaa sekä yksityisen että julkisen pilven. Yksityisessä pilvessä DNMH hyödyntää Infrastructure as a Service (IaaS) ja Platform as a Service (PaaS) -ratkaisuja, jotka tuovat joustavuutta ja hallintaa sisäisiin järjestelmiin. Julkinen pilvi täydentää kokonaisuutta tarjoten skaalautuvuutta ja ketteryyttä liiketoiminnan tarpeisiin. Lisäksi NetNordic hallinnoi Microsoft-lisenssejä keskitetysti varmistaen vaatimustenmukaisuuden, kustannustehokkuuden ja saumattoman yhteensopivuuden eri palveluiden välillä.

  • Network as a Service – hallitut verkkopalvelut
  • Yksityinen pilvi – IaaS (Infrastructure as a Service)
  • Yksityinen pilvi – PaaS (Platform as a Service)
  • Ensilinjan Service Desk ja paikan päällä tapahtuva tuki
  • Julkinen pilvi
  • Microsoft-lisenssien keskitetty hallinta

For us as a client it is important that we can cover both our on-prem services and the cloud infrastructure, end to end.

Lainaus Jacob Holmgaard, IT-päällikkö, Det Nordjyske Mediehus

Tulos

Kehittyvä ja toimiva kumppanuus

NetNordicin ja Det Nordjyske Mediehuksen välinen yhteistyö elää ja kehittyy jatkuvasti median muuttuvassa toimintaympäristössä. Yhteistyön ansiosta DNMH voi keskittyä markkinatrendeihin ja säilyttää ketteryytensä – jatkaen innovatiivista perintöään, joka ulottuu aina vuoteen 1767.

Ota yhteyttä

Uutiskirjeemme

Tuoreimmat uutiset ja päivitykset suoraan postilaatikkoosi.