01/12/2022

NetNordic ostaa Kong Arthurin

Pohjoismainen ICT-järjestelmäintegraattori NetNordic ostaa norjalaisen Kong Arthurin ja saa näin lisää kapasiteettia järjestelmäkehitykseen!

NetNordic on asiantuntija verkko-, hybridipilvi-, kyberturvallisuus- ja yhteisöviestinnän alalla. Ostamalla norjalaisen Kong Arthur -yrityksen laajennamme kapasiteettia entisestään järjestelmäkehityksessä. Tämä on NetNordicin kuudestoista yritysosto vuoden 2015 jälkeen. Kong Arthurilla on noin 30 työntekijää sekä Norjassa että Liettuassa.

NetNordic käyttää uusinta teknologiaa ja lisää sen päälle asiakaskohtaisia sovelluksia ja järjestelmäkehitystä luodakseen arvokkaita digitaalisia ratkaisuja ja palveluja, jotka tarjoavat entisestään tehokkuutta asiakkaillemme”, sanoo NetNordic Groupin toimitusjohtaja Jarl Øverby.

Tarve lisätä osaamista ja kapasiteettia järjestelmäkehityksessä on erittäin tärkeä NetNordicin jatkuvan kasvun ja laajentumisen kannalta. ”Kong Arthur sopii hyvin yleiseen kasvustrategiaamme, ja heillä on vankka asiantuntemus ja kokemus järjestelmäkehityksestä”, jatkaa NetNordic Groupin toimitusjohtaja Jarl Øverby.

Järjestelmäkehitys tuo lisäarvoa ratkaisuillemme ja palveluillemme

NetNordic on jo vuosia hallinnoinut ja kehittänyt tietoverkkoja, hybridipilviratkaisuja, kyberturvallisuutta ja yhteisöviestintää keskisuurille sekä suurille yrityksille, ja nyt voimme tarjota myös palveluita, jotka antavat asiakkaillemme suuremman vapauden mukauttaa teknologiaa yksilöllisiin tarpeisiinsa.

Digitaaliset lisäarvoratkaisut ja -palvelut perustuvat osaamiseen ja kokemukseen. Verkko, kyberturvallisuus ja kollaboraatio ovat kaikki keskeisiä tekijöitä, jotka edistävät tehokkuutta ja kehitystä pohjoismaisessa liiketoiminnassa ja julkisella sektorilla – ja NetNordicilla on johtava rooli tässä kehityksessä”, Øverby sanoo.

Kong Arthur on useiden vuosien ajan toiminut suurissa hankkeissa ja kehittänyt vankkaa asiantuntemusta ja kokemusta digitalisaatiosta. Kong Arthurille oli luonteva askel tulla osaksi suurempaa ympäristöä, jotta kyvykkyytemme pääsevät oikeuksiinsa, ja silloin NetNordic oli meille luonnollinen valinta. Lisäämme kapasiteettia ja odotamme innolla, että meistä tulee osa NetNordic-konsernia”, sanoo Kong Arthurin toimitusjohtaja Bjørn Oustad.

Yhteystiedot lisätietoja varten:

Jarl Øverby, toimitusjohtaja, NetNordic Group, jarl.overby@netnordic.com, +47 982 17 009.

Mika Vihervuori, maajohtaja, NetNordic Finland, mika.vihervuori@netnordic.com, +358 40 7202140.

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori, joka on erikoistunut verkko-, hybridipilvi-, kyberturva- ja yhteistyöratkaisuihin ja -palveluihin. Asiakkaidemme ”parhaana kumppanina” NetNordic edistää asiakkaidemme liiketoimintapotentiaalin toteutumista ratkaisujemme ja palveluidemme tehokkaan käytön avulla. NetNordicin pääkonttori sijaitsee Lysakerissa, Oslossa, Norjassa. Vuonna 2021 pro forma -liikevaihto oli noin 1,9 miljardia Norjan kruunua. Ennen Kong Arthurin ostoa NetNordicilla oli noin 500 työntekijää 15 toimipisteessä Pohjoismaissa, jotka jakautuivat tytäryhtiöihin Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa.

Kong Arthur logo

Kong Arthur on norjalainen konsulttiyritys, joka toimittaa räätälöityjä ohjelmistoja ja kehittää digitaalisia palveluja. Yrityksellä on syvää asiantuntemusta ohjelmistokehityksestä, ratkaisujen räätälöinnistä ja ylläpidosta. Kong Arthurilla on erityisen syvää asiantuntemusta kunnallisista toimijoista ja koulutussektorista. Kong Arthurilla on laaja kokemus monimutkaisista projekteista, ja sillä on noin 30 työntekijää Norjassa ja Liettuassa. Lue lisää.