Contact by mail

11/01/2024

NetNordic ostaa EdgeGuiden – vahvistaa asemaansa Microsoft Cloud -palveluntarjoajana

NetNordic on merkittävä pohjoismainen järjestelmäintegraattori, joka tuottaa yritysten liiketoiminnalle keskeisiä tietoturva-, verkko-, yhteistyö- ja pilviratkaisuita sekä -palveluita. IT-järjestelmä- sekä infrastruktuuriasiantuntijuutemme tekee meistä varteenotettava toimittajan suurille ja keskisuurille yrityksille Pohjoismaissa. NetNordic ostaa IT-konsulttiyritys EdgeGuiden, jonka myötä Microsoft Cloud-, tietoturva- ja IT-strategiakonsulttiemme määrä kasvaa tuntuvasti.

”EdgeGuide on saavuttanut vankan aseman asiakkaidensa joukossa ja pystyy tarjoamaan syvällistä liiketoimintaymmärrystä, joka tuottaa asiakkaille lisäarvoa. EdgeGuidea johtavat työntekijät ja omistajat ovat rakentaneet erittäin vahvan perustan, jonka pohjalta NetNordic näkee hyviä kasvumahdollisuuksia niin Ruotsissa kuin muissa Pohjoismaissa. Lokakuussa 2023 ostimme IT-yritys GoHybridin ja nyt vuoden 2024 alussa EdgeGuiden. Näiden yrityskauppojen myötä NetNordic on lyhyessä ajassa ottanut ison askeleen kohti johtavaa asemaa pohjoismaisena Microsoft Cloud -palveluntarjoajana”, sanoo Jarl Øverby, NetNordic Groupin toimitusjohtaja.

”Pilvipalvelumarkkinat ovat edelleen alkuvaiheessa. Yhä useammat asiakkaat alkavat nähdä Microsoft Cloudin arvon ja tarvitsevat tukea pilvipalvelusiirtymänsä optimoimisessa. Oletamme, että myös Microsoftin tekoälyratkaisut tulevat olemaan keskeinen osa konsulttipalveluiden tarjontaamme tulevaisuudessa. EdgeGuide täyttää strategisesti kaikki NetNordicin tulevan kasvun kannalta keskeiset tekijät: sillä on vankka perusta, joka muodostuu yrityksen kulttuurista, asiantuntemuksesta ja asiakaslähtöisyydestä. Olemme yhdessä määritelleet seuraavat vaiheet, ja olemme erittäin tyytyväisiä siihen, että voimme nyt aloittaa niiden toteuttamisen”, jatkaa Jarl Øverby.

NetNordic on kasvanut voimakkaasti ja järjestelmällisesti sekä orgaanisen kasvun keinoin että strategisten yritysostojen myötä. Asiakaskunta koostuu pohjoismaisista yrityksistä, joille NetNordic toimittaa liiketoimintakriittisiä tietoturva-, verkko-, yhteistyö- ja pilviratkaisuja sekä -palveluita. EdgeGuiden hankinta on NetNordicin 20. yritysosto vuoden 2015 jälkeen. Norjalainen pääomasijoittaja Norvestor omistaa NetNordicista noin 70 prosenttia, ja loput ovat yhtiön työntekijöiden omistuksessa.

”EdgeGuiden kehittämä vankka liiketoiminta perustuu kokemukseen ja osaamiseen sekä niitä tukevaan kulttuuriin. Microsoft Cloud -palvelusta on tullut keskeinen osa asiakasvuoropuhelua, ja silla lisätään asiakkaan saamaa arvoa liiketoimintakriittisen teknologian käytössä. Asiakkaat tarvitsevat kokemustamme pilvipalvelun, tietoturvan ja teknologian strategisen hyödyntämisen optimoimiseksi. Olemme olleet erityisen aktiivisia sellaisten asiakkaiden kanssa, joilla on selkeä kasvustrategia. Ajan mittaan olemme havainneet, että hyötyisimme siitä, jos olisimme osa suurempaa kokonaisuutta, ja olemme aktiivisesti etsineet erilaisia mahdollisuuksia. NetNordic vastaa täysin kriteerejämme, sillä sen vahvasti kehittyvä liiketoiminta, maantieteellinen sijainti, osaaminen ja kapasiteetti vastaavat ja täydentävät EdgeGuidea. Olemme tehneet yhteistyötä NetNordicin kanssa useaan otteeseen, ja tämän kautta yritysten yhteensopivuutta on testattu kulttuurin, osaamisen ja yhteistyön osalta. Tuntuu erittäin hyvältä olla mukana tällä matkalla työntekijänä ja omistajana”, sanoo Ali Qureshi, EdgeGuide AB:n toimitusjohtaja.

Yhteyshenkilöt lisätietoja varten:

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori, joka on erikoistunut verkko-, tietoturva-, pilvi- ja yhteistyöratkaisuihin ja -palveluihin. NetNordic edistää liiketoimintakriittisten ratkaisujen ja palvelujen turvallista ja tehokasta toteuttamista suurille ja keskisuurille pohjoismaisille yrityksille sekä yksityisellä että julkisella sektorilla. Arvioitu vuoden 2023 pro forma -liikevaihto oli noin 2,7 miljardia Norjan kruunua. Ennen yritysostoa yhtiöllä oli noin 650 työntekijää, jotka jakautuivat tytäryhtiöihin Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa.

EdgeGuide on ruotsalainen konsulttiyritys, joka on erikoistunut IT-strategiaan, tietoturvaan, pilvipalveluihin ja palvelujen toteuttamiseen suurille ja keskisuurille yrityksille. Senior-konsultointikapasiteetin lisäksi yritys on Microsoft Cloud -asiantuntija ja auttaa asiakkaita optimoimaan tietoturvaa, infrastruktuuriratkaisuja ja kustannuksia. EdgeGuiden liikevaihto vuonna 2023 oli noin 73 miljoonaa Ruotsin kruunua ja liikevoitto 16 miljoonaa Ruotsin kruunua. EdgeGuiden omistaa johtava henkilöstö.