07/12/2022

NetNordic on ostanut Lytzen IT:n Tanskassa

Lytzen IT on Tanskan johtava pilvi-, viestintä- ja IT-infrastruktuurin hallintapalveluiden toimittaja.

Yritysoston myötä sekä Lytzen IT että NetNordic vahvistavat osaamistaan ja kykyään toimittaa markkinoiden johtavia IT-hallintapalveluita sekä integraatioita Tanskassa ja pohjoismaisilla markkinoilla. Lytzen IT on asiakkailleen luotettu kumppani, joka keskittyy liiketoimintakriittisen IT-infrastruktuurin hallintaan.

IT-ratkaisujen monimutkaisuuden sekä osaamis- ja joustavuusvaatimusten kasvaessa Lytzen IT on kasvanut tasaisesti Tanskan markkinoilla. Lytzen IT on käyttänyt vuosia luodakseen luokkansa parhaan palvelualustan, joka mahdollistaa huipputason pilvi-, verkko-, viestintä- ja datakeskuspalvelut.

”NetNordic on kasvanut voimakkaasti Tanskassa viime vuosina, ja olemme innoissamme voidessamme kaksinkertaistaa työntekijöiden määrän maassa. Johtavana pohjoismaisena palveluntarjoajana näemme yritysoston ajoituksen täydellisenä ja voimme siirtyä seuraavalle tasolle Tanskassa sekä parantaa toimituskykyämme muihin Pohjoismaihin”, sanoo NetNordic Groupin toimitusjohtaja Jarl Øverby.

”NetNordicilla on vahva asema Pohjoismaissa. Monet kiinnostuneet ostajat ovat lähestyneet meitä, mutta olemme odottaneet sitä oikeaa. Tavoitteenamme on nopeuttaa kehitystämme Tanskassa ja muissa Pohjoismaissa. NetNordic sopii meille täydellisesti. Uskomme vahvasti kyvykkyyteemme IT-hallintapalvelussa, jossa kumppanuudet Ciscon ja Microsoftin kanssa ovat olleet tärkeässä roolissa. Yhdistyminen NetNordicin kanssa tuo tulevaisuuteen uusia mahdollisuuksia, jotka sopivat erittäin hyvin asiakkaillemme ja työntekijöillemme”, sanoo Christian Foghsgaard – Lytzen IT:n toimitusjohtaja.

Yritysoston myötä NetNordic kasvattaa asemaansa Tanskan markkinoilla ja vahvistaa konsernin toimitusmahdollisuuksia myös muihin Pohjoismaihin.

Lytzen IT:llä on 50 työntekijää Aalborgissa, Hjørringissä ja Kööpenhaminassa, Tanskassa. Arvioitu liikevaihto vuodelle 2022 on 15 miljoonaa euroa. Lytzen IT:n johto sijoittaa uudelleen NetNordiciin ja keskittyy jatkossakin liiketoiminnan kehittämiseen Tanskassa ja muissa Pohjoismaissa.

Yhteystiedot:
Jarl Øverby, CEO NetNordic Group,
jarl.overby@netnordic.com, +47 982 17 009

Mika Vihervuori, Country Manager, NetNordic Finland
mika.vihervuori@netnordic.com, +40 7202140

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori, joka on erikoistunut verkko-, hybridipilvi-, kyberturva- ja yhteistyöratkaisuihin ja -palveluihin. Asiakkaidemme ”parhaana kumppanina” NetNordic edistää asiakkaidemme liiketoimintapotentiaalin toteutumista ratkaisujemme ja palveluidemme tehokkaan käytön avulla. NetNordicin pääkonttori sijaitsee Lysakerissa, Oslossa, Norjassa. Vuonna 2021 pro forma -liikevaihto oli noin 1,9 miljardia Norjan kruunua. Ennen Kong Arthurin ostoa NetNordicilla oli noin 500 työntekijää 15 toimipisteessä Pohjoismaissa, jotka jakautuivat tytäryhtiöihin Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa. Lue lisää: NetNordic Finland

Lytzen IT A/S on tanskalainen hallittujen palvelujen tarjoaja, joka keskittyy pilvi-, verkko-, yhteistyö- ja konesalipalveluihin. Lytzen IT:llä on vahvat kyvykkyydet ja se on tarjonnut kriittisiä IT-palveluita vuodesta 2001 lähtien. Lytzen IT:n tuotto vuonna 2022 on arviolta 108 MDKK,  ja sen odotetaan kasvavan kaksinumeroisin luvuin tulevina vuosina. Lytzen IT:llä työskentelee 50 henkilöä. Lue lisää: Lytzen IT