08/12/2021

NetNordic Group on ostanut Fiarone Oy:n

Fiarone on tietoturvakeskuspalveluiden (englanniksi Security Operations Center, SOC) edelläkävijä Suomessa.

Yritysoston myötä sekä Fiarone että NetNordic vahvistavat kyvykkyyksiään ja mahdollisuuksiaan tarjota markkinoiden johtavia tietoturvapalveluita Pohjoismaissa.

Fiarone on asiakkaidensa luotettu neuvonantaja, jonka fokus on tietoturvapalveluiden tarjoamisessa sekä yksityisen että julkisen sektorin asiakkaille. Kyberturvallisuus on yhä keskeisemmässä osassa yrityksissä, niiden pyrkimyksissä suojautua kasvavissa määrissä olevia kyberuhkia vastaan. Fiarone on jo yli vuosikymmenen ajan kehittänyt ensiluokkaista tietoturvakeskuspalvelua (SOC) mahdollistaakseen huipputason tietoturvan asiakkailleen. Fiaronella on vahvaa osaamista asiakkaittensa neuvonannosta ja tukemisesta tietoturvaan ja datan turvaamiseen liittyvissä haasteissa. Fiarone on ISO 27001 sertifioitu, joka todistaa korkeat vaatimukset laadun suhteen yrityksen jokaisessa toiminnossa.

Kuvassa vasemmalta:Tero Onttonen, Jarl Øverby , Markus Alkio & Harri Kleemola

”NetNordic on todistanut vahvaa kasvua Suomessa viime vuosina, ja olemme innoissamme kaksinkertaistaessamme henkilömäärämme täällä. Johtavana pohjoismaisena palveluntarjoajana Suomi on avainmarkkina meille. Fiarone on erinomaisen yhteensopiva tietoturvaosaamisensa ja -asiantuntijuutensa puolesta. Fiarone on kehittänyt korkeatasoisia palveluita, ja asiakasportfolio on hyvin vahva. Lisäksi meille NetNordicilla kulttuurinäkökulma on tärkeä ja koemme myös tällä saralla yhtiöiden sopivan hyvin yhteen, kasvutavoitteet mukaan lukien. Fiaronella on vaikuttavaa tietotaitoa, ja on viime vuosien aikana osoittanut kykenevänsä palvelemaan asiakkaitaan korkealuokkaisesti vaativimmissakin tilanteissa. Odotamme innolla pystyessämme tukemaan tätä jatkuvaa kehitystä sekä Suomessa että muualla Pohjoismaissa”, sanoo NetNordic-konsernin toimitusjohtaja Jarl Øverby.

”NetNordicilla on vahva asema Pohjoismaissa. Meitä on lähestytty useilta eri taholta, mutta olemme odottaneet sitä oikeaa kumppania. Tavoittelemme kehityksemme kiihdyttämistä niin Suomessa kuin Pohjoismaissa, ja NetNordic sopii täydellisesti yhteen kanssamme. Uskomme vahvasti vuodesta 2010 tekemäämme työhön, ja yhdistämällä vahvuutemme voimme sekä kehittyä että kasvattaa markkinaosuuksiamme nopeammin. Jatkamme tietoturvakeskuspalveluiden ympärille keskittyvien kyvykkyyksiemme kehittämistä Suomessa, ja NetNordicin avulla voimme laajentua selvästi nopeammin myös muihin Pohjoismaihin. Markkinakysyntä on vahvaa, ja yhdessä meillä on enemmän kapasiteettia terveeseen kasvuun, niin asiakkaidemme kuin työntekijöidemmekin menestykseksi”, sanoo Fiaronen toimitusjohtaja Markus Alkio.

Yritysostolla NetNordic vahvistaa markkina-asemaansa Suomessa ja vahvistaa konsernin kyvykkyyksiä Pohjoismaissa.

Fiaronella on yhteensä 32 työntekijää Turussa ja Espoossa. Vuodelle 2021 odotettu liikevaihto on noin 2,1 miljoonaa euroa. Fiaronen nykyiset osakkeenomistajat takaisinsijoittavat NetNordiciin ja jatkavat liiketoiminnan kehittämistä Suomessa ja Pohjoismaissa.

Yhteys:

Jarl Øverby, CEO, NetNordic Group
jarl.overby@netnordic.com, puhelin +47 982 17 009

Markus Alkio, CEO, Fiarone
markus.alkio@fiarone.com puhelin: +358 44 777 9001

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori ja palvelutoimittaja. Olemme erikoistuneet tarjoamaan palveluita ja ratkaisuja liiketoiminnalle kriittisten infrastruktuurien saralla aina tietoturvasta, turvallisiin pilvipohjaisiin konesaleihin, turvallisiin tietoverkkoihin ja turvalliseen yritysviestintään. Elämme teknologialle ja rakastamme älykkäitä ratkaisuja. Olemme yrityksesi ykköskumppani – Best Companion.

NetNordic perustettiin vuonna 2001 ja on vuosien mittaan kasvanut sekä orgaanisesti että yrityskauppojen myötä. NetNordicilla on kumppanuussuhteita useiden markkinajohtaja toimittajien kanssa ja tarjoamme räätälöityjä ratkaisuja ja palveluita vastaamaan asiakkaidemme ainutlaatuisiin tarpeisiin. NetNordicin asiakkaat ovat suuria ja keskisuuria asiakkaita sekä julkiselta että yksityiseltä sektorilta. Fiarone Oy oston jälkeen meitä on yhteensä yli 500 työntekijää 14 toimistossamme ympäri Pohjoismaiden. Palvelumme ja ratkaisumme toimitetaan Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa olevien tytäryhtiöiden kautta.  Lue lisää osoitteesta www.netnordic.fi ja seuraa meitä sosiaalisissa medioissa.

Fiarone on tietoturvan ja tietoturvakeskuspalveluiden erityisosaaja ja edelläkävijä Suomessa. Fiaronella on vahvat kyvykkyydet ja yritys on vuodesta 2010 kehittänyt syvää ymmärrystä sekä vahvat toimintamallit asiakkaiden tukemiseen kasvavien kyberuhkien ympäristössä. Fiaronen palveluliikevaihto vuonna 2021 oli n. 2,1 miljoonaa euroa ja liikevaihdon odotetaan kasvavan nopeasti tulevina vuosina. Fiaronella on 32 työntekijää.

Norvestor on johtava pääomasijoitusyhtiö, joka keskittyy keskisuurten markkinoiden yritysostoihin Pohjoismaissa, ja jolla on toimipisteet Oslossa, Tukholmassa, Helsingissä, Kööpenhaminassa ja Luxemburgissa. Tiimi on työskennellyt yhdessä vuodesta 1991, joten se on yksi Pohjoismaiden kokeneimmista pääomasijoitustiimeistä. Se on toteuttanut 79 sijoitusta yli 300 jatkokaupalla, sekä toteuttanut 53 irtautumista, mukaan lukien 16 listautumista. Norvestor-rahastot pyrkivät sijoittamaan pohjoismaisiin kasvuyrityksiin, joilla on potentiaalia saavuttaa johtava pohjoismainen tai kansainvälinen asema, tyypillisesti orgaanisen kasvun, hajanaisten toimialojen yritysostojen ja maantieteellisen laajentumisen kautta. Lue lisää osoitteessa www.norvestor.com