Polygon Group
Polygon Group on maailmanlaajuinen johtaja omaisuusvahinkojen korjauspalveluissa. Yritys tarjoaa kattavia palveluita, kuten palo-, kosteus- ja vesivahinkojen kunnostusta sekä tilapäistä ilmastoinnin hallintaa. Toimien 18 maassa Polygon yhdistää edistyksellisen teknologian ja syvällisen asiantuntemuksen auttaakseen yrityksiä, vakuutusyhtiöitä ja asunnonomistajia toipumaan katastrofitilanteista. Polygon on sitoutunut korkeaan laatuun, kestävään kehitykseen ja asiakastyytyväisyyteen, mikä näkyy sen motossa ”Aina rinnallasi” – tehden siitä luotettavan toimijan restaurointialalla.
Polygon Groupin kasvustrategia: Yritysostot laajentumisen moottorina
Polygon Group jatkaa maailmanlaajuista laajentumistaan, ja uusien yritysten hankkiminen on noussut keskeiseksi kasvustrategiaksi. Yritysostot alkavat yleensä pienistä tiimeistä, jotka tuovat mukanaan paikallista asiantuntemusta ja vakiintuneita suhteita alueellaan. Ajan myötä nämä tiimit kasvavat joko orgaanisesti tai uusien yritysostojen myötä, mikä vahvistaa Polygonin alueellista läsnäoloa ja palvelutarjontaa entisestään. Tämän strategian ansiosta Polygon pääsee nopeasti uusille markkinoille ja alueille, monipuolistaa valmiuksiaan ja vahvistaa kilpailuasemaansa.
Nopeasti kasvava yritys kohtaa usein monimutkaisia IT-haasteita – näin Polygon Group ratkaisi ne ja vahvisti kilpailuasemaansa.
Tietotekniikan haasteet yritysostojen myötä
Vaikka jatkuvat yritysostot toimivat keskeisenä kasvun moottorina, ne toivat mukanaan myös haasteita. Jokaisella ostetulla yrityksellä oli omat järjestelmänsä, prosessinsa ja IT-infrastruktuurinsa, jotka erosivat huomattavasti Polygon Groupin käytössä olevista järjestelmistä. Tämän hajanaisen IT-ympäristön turvaaminen ja hallinta osoittautui keskushallinnolle jatkuvaksi haasteeksi.
Tilannetta hankaloitti entisestään se, että Polygon Group ylläpiti merkittävän osan IT-infrastruktuuristaan omissa toimitiloissaan ja oli täysin riippuvainen toimittajastaan toiminnan ylläpidossa ja skaalauksessa. Tämä vaikeutti tytäryhtiöiden IT-järjestelmien integrointia ja hallintaa ilman, että päivittäiset toiminnot häiriintyisivät.
Azure-pilvipalveluun siirtyminen NetNordicin tuella
Polygon Group päätti lopulta siirtyä paikallisesta infrastruktuurista Azure-pilvipalveluun saadakseen paremman hallinnan IT-järjestelmiinsä, alentaakseen käyttökustannuksia ja parantaakseen vakautta ja skaalautuvuutta. NetNordic valittiin kumppaniksi tukemaan tätä siirtymää hoitamalla IT-infrastruktuurin teknisen siirron, tarjoamalla Azure-tietoturvaohjeita ja auttamalla toimintakustannusten vähentämisessä uudessa pilviympäristössä.
Me NetNordicissa ymmärrämme, että näin suuri muutos organisaatiossa ei ole pelkästään teknologinen haaste, vaan myös inhimillinen muutos. Siksi otimme vastuun muutoksenhallinnasta ja toteutuksesta siirtymähankkeessa. Tämä sisälsi loppukäyttäjien koulutuksen, viestinnän ja odotusten hallinnan, jotta varmistettiin sujuva siirtymä kaikille työntekijöille.
Näiden haasteiden ratkaisemiseksi Polygon Group päätti modernisoida IT-ympäristönsä ja siirtyä pilvipohjaiseen ratkaisuun.
Onnistunut pilvisiirtymä: Tulokset ja opit
Siirtymä Microsoft Azureen toi mukanaan useita liiketoimintaa tukevia parannuksia, kuten:
-
Turvallisuustietoisuuskoulutukset henkilöstölle
-
Azure-tietoturvan hallinta ja kustannusoptimointi
-
Laitteiden rekisteröinnin käyttöönotto organisaatiossa
-
Loppukäyttäjien koulutus uuden yhteistyöalustan käyttöön
-
Yli 100 liiketoimintakriittisen järjestelmän sisältävän koneen siirtäminen toimitiloista Microsoft Azureen
-
30 hajautetun paikallisen tiedostopalvelimen siirtäminen keskitetysti hallinnoituun Azure-ympäristöön
-
Puitteiden luominen uuden infrastruktuurin perustamiselle ja tytäryhtiöiden IT-siirtymien helpottamiselle
IT-ympäristön hallinnan tehostaminen ja skaalautuvuus
Polygon Group halusi virtaviivaistaa IT-infrastuktuurin hallintaa ja käyttöönottoa tukeakseen jatkuvaa kasvustrategiaansa. Tiiviissä yhteistyössä NetNordicin kanssa rakennettiin IT-organisaatio, joka on valmis vastaamaan yritysostojen tuomiin haasteisiin. Skaalautuvan, pilvipohjaisen IT-infrastruktuurin sekä laitteiden rekisteröinnin ansiosta, joka mahdollistaa paremman valvonnan ja tehokkaan sovellusten käyttöönoton, Polygon Groupilla on nyt entistä paremmat valmiudet palvella jatkuvasti muuttuvaa organisaatiotaan.