12 loka, 2022

NetNordic SOC ja sen implementointi

Miten NetNordic SOC implementoidaan?

NetNordic SOC:n (Security Operations Center) käyttöönotto on asiakkaan tiimin ja NetNordic-tiimin yhteinen ponnistus. Kaikki asiakkaamme ovat ainutlaatuisia, ja heidän IT-ympäristönsä ovat erityyppisiä ja -kokoisia. Jotkin ympäristöt voivat olla pieniä ja paikallisia, toiset taas pilvipalveluja ja sijaita useissa eri paikoissa. Mutta riippumatta siitä, miten NetNordic SOC on konfiguroitu, sen perustoiminnot ovat täsmälleen samat: kaikkien tietoturvaongelmien ja -tilanteiden valvonta, havaitseminen ja niihin reagoiminen reaaliaikaisesti.

Osa käyttöönottoprosessista käsittää yksinkertaisia standardoituja API-integraatioita, jotka ovat nopeita ja helppoja, mutta toinen osa voi olla monimutkaisempi ja räätälöinnin tarpeessa. Ei silti huolta, olemme tunnettuja tehokkaista ja nopeista käyttöönottoprojekteistamme ja kehitystyöstämme.

NetNordic SOC -toteutuksen työnkulku:

Luottamuksellisuus

Allekirjoitamme salassapitosopimuksen ja sitoudumme luottamuksellisuuteen.

Lähtötilanteen määritys ja kick-off

Määrittelemme kaikki vaatimukset ja odotukset. Missä IT-infrastruktuurinne on? Paikan päällä, datakeskuksessa vai pilvipalvelussa vai onko se näiden yhdistelmä?

Korkean tason käyttöönottoprojektisuunnitelma

Määrittelemme yhdessä asiakkaan kanssa valvottavat kohteet ja valmistelemme tarvittavat assetit.

NetNordic SOC:n käyttöönotto

Otamme käyttöön SIEM-järjestelmän, yhdistämme kaikki assettisi, kehitämme ja otamme käyttöön säännöt ja menettelyt, koulutamme henkilöstöäsi sekä laadimme vielä käyttöönottoraportin. NetNordic SOC voidaan ottaa käyttöön vaiheittain; kriittinen perusvalvonta on nopea ottaa käyttöön. Voimme kuitenkin lisätä kattavuutta entisestään seuraavissa vaiheissa.

Tuki 24/7/365

Sovimme toiminta- ja tukimalleista yhdessä asiakkaan kanssa. Sovitusta SLA:sta riippuen saat Tier 1 SOC -tiimimme 24/7- tai 8/5-saatavuuden ja Tier 2 ja Tier 3 -tiimien taatun saatavuuden.

Ota yhteyttä

Soita meille suoraan puhelinnumeroomme +358 020 743 8000, lähetä meille sähköpostia info.fi@netnordic.com tai täytä lomake, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian! Kiitos!

Uusin sisältö

Uutiskirjeemme

Tuoreimmat uutiset ja päivitykset suoraan postilaatikkoosi.