SROS – tech-support

Aina kun epäilee että nyt on tapahtunut jotain sellaista mihin saatetaan tarvita Nokian supportia, niin kannattaa ottaa tech-support dumpit laitteesta.

Suositus on että aina otetaan 2kpl tech-support dumppia, vähintään 15min välein. Dump-tiedostot tallennetaan reitittimen flash-kortille ja siirretään sieltä sopivin keinoin. Tiedosto kannattaa nimetä esimerkiksi muotoon ‘tech-supp-YYYYMMDD-HHmm’ eli ‘tech-supp-20190615-1105’

Tech-support dumpin ottaminen ei haittaa missään määrin reitittimen toimintaa, joten tämä on hyvä harjoitellakin jotta on tuoreessa muistissa kuinka se otetaan kun on ns. tilanne päällä.

Kommento millä otetaan dumppi on ‘admin tech-support’

*A:SR1# admin tech-support cf3:/tech-supp-20190615-1107
Processing CPM…
Second Pass
Processing CPM…
Processing IOM in Slot 1…
Processing MDA in 1/1…
Processing MDA in 1/2…
Done with data collection
Total Time 000 00:00:26.030
*A:SR1#
*A:SR1# file dir | match tech-supp
06/19/2019 10:06a 468388 tech-supp-20190615-1107
*A:SR1#



Tiedoston voi kopioida käyttäen SCP, FTP tai vaikka NSP:n kautta sellaiseen paikkaan josta sen saa lähetettyä sähköpostilla meille. (huom, virallinen support-osoite on support@netnordic.fi 😉 )

$ scp user1@SR1:tech-supp-20190615-1107 .
TiMOS-B-16.0.R5 both/x86_64 Nokia 7750 SR Copyright (c) 2000-2018 Nokia.
All rights reserved. All use subject to applicable license agreements.
Built on Fri Dec 21 09:49:09 PST 2018 by builder in /builds/c/160B/R5/panos/main

user1@SR1’s password:
tech-supp-20190615-1107 .. 100% 457KB 457.4KB/s 00:00
$

Back to Tech Blog

Personal adviser


+358 020 7459 690 finland@netnordic.com


Contact NetNordic to receive advice from one of our personal advisers

We will contact you



Personal adviser


+358 020 7459 690 finland@netnordic.com


Contact NetNordic to receive advice from one of our personal advisers

We will contact you