12/10/2020

Christian Cedercreutz nimitetty NetNordic Finlandin toimitusjohtajaksi

NetNordic on palkannut Christian Cedercreutzin yhtiön Suomen yksikön toimitusjohtajaksi. NetNordic Finland on toiminut Suomessa vuodesta 2010 lähtien, ja kesäkuussa suoritetun Konehuone-yritysoston myötä laajennamme liiketoimintaamme ja näemme Suomessa runsaasti mahdollisuuksia kasvattaa liiketoimintaamme. Vahvistamme NetNordic Finlandin johdon kapasiteettia ja kyvykkyyksiä, jotta voimme vastata edessämme näkyvään kasvupotentiaaliin yhä paremmin.

Christian Cedercreutzilla (48) on vahva tausta ja pitkäaikainen kokemus IT-alan johtotehtävistä. Hän on toiminut IBM:n palveluksessa Suomessa ja yhtiön kansainvälisissä yksiköissä useissa eri tehtävissä. IBM:ltä lähdettyään Cedercreutz on toiminut M-Brainin toimitusjohtajana. Christianin johtamisosaaminen ja vankka IT-alan tausta ovat keskeisen tärkeitä, jotta voimme saavuttaa yhtiömme kasvutavoitteet Suomessa.

“NetNordic Groupin liiketoiminta on kasvanut vuosittain yli 30 prosenttia vuodesta 2014 lähtien, ja näemme runsaasti mahdollisuuksia liiketoimintojemme kasvattamiseen Suomessa”, sanoo NetNordic Groupin CEO Jarl Øverby.

Christian Cedercreutzilla on osaamista ja kokemusta it-infrastruktuuriratkaisuista, kuten palvelimista ja tallennusjärjestelmistä sekä ymmärrystä ohjelmistoratkaisujen kehittämisestä. Olemme vakuuttuneita siitä, että hänen vankka kokemus toimialastamme tuo meille merkittävää lisäarvoa Suomessa.

“Christian Cedercreutz tuo organisaatioomme näkemystä ja ammattitaitoa, joka nostaa meidät uudelle tasolle. Hän tuo Suomen johtoryhmään lisää kapasiteettia ja kyvykkyyksiä. Tämä tuo meille myös uuden ja liiketoimintamme kasvutavoitteiden kannalta tärkeän kulttuurisen ulottuvuuden”, painottaa Jarl Øverby. “Olen todella otettu siitä, että saan mahdollisuuden johtaa NetNordic Finlandia ja siihen liitettyä Konehuonetta kohti tulevaa. Yhdistämällä tiimimme ja osaamisemme olen vakuuttunut siitä, että voimme tuottaa nykyisille ja uusille asiakkaillemme erityistä lisäarvoa”, kertooChristian Cedercreutz.

NetNordic on pohjoismainen järjestelmäintegraattori, joka on erikoistunut tietoliikenteeseen, IT-ympäristöjen tietoturvaan, konesaliratkaisuihin sekä integroituihin viestintäratkaisuihin. NetNordic toimittaa asiakkailleen räätälöityjä ratkaisuja ja palveluita. Autamme asiakkaitamme ratkomaan IT:hen liittyviä haasteita, jotta asiakkaamme voivat keskittyä omaan ydinliiketoimintaansa. NetNordic toimii kumppanuudessa kaikkien markkinoiden johtavien teknologiatoimittajien kanssa, ja tarjoaa asiakkailleen uusinta teknologiaa.

NetNordic haluaa olla asiakkaan paras kumppani, ja olemme asiakkaamme tukena heidän digitaalisella matkalla suunnittelemalla, toimittamalla ja hallinnoimalla uuden sukupolven palveluita ja ratkaisuja. NetNordicin liikevaihto (proforma) oli vuonna 2019 noin 1,5 miljardia Norjan kruunua. Yhtiön palveluksessa on yli 400 työntekijää 14 toimipisteessä Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa ja Suomessa toimivissa tytäryhtiöissä.

Jarl Øverby, CEO, NetNordic Group
Sähköposti: jarl.overby@netnordic.com